Először is elnézéseteket kérem,
amiért így elmaradoztam az élménybeszámolóval, de képtelen voltam ennyi
tennivalónak eleget tenni. Amikor nem hajóztunk, akkor fotókat készítettünk,
amikor nem fotózkodtunk, akkor a kisfilm anyagunkat forgattuk, és amikor nem
forgattunk, akkor a folyamatosan felborult programot terveztük újra és újra. Ismét
sikerült hatalmas tempót diktálnunk és minél több élményt belesűríteni a 4
napos kirándulásba. Jelentem, sikerült!
Második nap ismét korán
ébredtünk, de az előző nap hozadékaként még hűvös, szeles idő köszöntötte a
csapatot. Egy gyors kávé és reggeli után, amelyet a második nap kijelölt naposai
készítettek el, feltérképeztük a sziget egy részét, majd a szomszéd magyar
hajóba átmentünk egy reggeli pálinkás jó reggel-t kívánni. Legnagyobb meglepetésünkre
ismerősök voltak, így néhányan elidőztünk a 10 fős katamaránon és bár életre
szóló barátságot nem is kötöttünk, elképzelhető, hogy egy-két hozadéka üzleti
szempontból lesz a látogatásnak.
Solta szigetét az eredeti terv
szerint délelőtt 11 órakor hagytuk el, ragyogó napsütésben. Amíg a négy hajó
bevárta egymást a kikötőhöz közel, addig a teljes legénység testben és lélekben
is felkészíthette magát a következő 3 órás túrára. A cél, Hvar sziget mellett 10
percre lévő Palmizana-öböl, amelyet a Pokol szigetének is neveznek. Bár az idő
kegyes volt hozzánk, a szél helyenként ismét 30 csomós sebességgel fújt, ami
olykor akár 45 fokos szögben döntötte meg a hajókat, felfokozva a hangulatot és
az adrenalin szintet.
Az amatőr viszonylatban számított
hosszú futamra, a gyakorlott profik, a divatos Henly Hansen overálokba bújtak, baseball
vagy kötött, meleg sapkát húztak fejükre, míg a „szüzek” egy egyszerű szélkabátot
és nadrágot viseltek, kapucnival a fejükön, hogy kivédjék az olykor szembe
fröccsenő sós tengervizet vagy az erős szelet. Mikor elkészült az összes
vitorlás teljes legénysége, a négy vitorlás felsorakozott egymás mellett, rajtra
készen, és a hajóskapitányok, Ákos, Bajó, Máté és Andris egy egyezményes jellel
indította el a próbaversenyt.
Eleinte szépen, fej-fej mellett
húztak a hajók, volt, aki szépen rákapaszkodott a szélre, ami gyorsan repítette
a vitorlást, így egy-két ismertebb trükkel maga mögé utasította a többi hajót.
Bajó kapitány a part mellett, közel a sziklás részhez hajózott, határozott
döntéseivel többször is diktált vezető pozíciót. Nem hiába, hiszen nemcsak
vérbeli profi, de Horvát származása miatt, akár csukott szemmel is elvitorlázik
bárhol a világban. Andris, a négyes hajó kapitánya sokszor irányította vitorlását
szorosan a kettes hajó árnyékába, ezzel is lassítva és maga mögé utasítva Máté
kapitány irányítása alatt lévő Varga Zoltán hajóját. A bemelegítő elő verseny
zseniálisra sikeredett, olyannyira, hogy Kármán Balázs a fedélzeten végig
szundikálta a teljes mezőnyt :-), míg Bóta Zoli már-már profi módon segédkezett, és
Bezzeg Misi is végig ura volt a helyzetnek. Az egyes hajón, Babos Évi meghitt
nyugodtsággal, a tulajdonosi pozícióból szemlélte a versenyt, míg születésnapos
kapitányuk vért izzadt, hogy legalább utolsóként beérjenek a célba. A Szabó
házaspár is próbált egy két cselhez folyamodni, legnagyobb bánatukra,
sikertelenül. A sorozatos ámde legális trükkök mellett Helmeczi Dóri is igyekezte
meggyőzni kapitányukat, hogy „ha és amennyiben” nem elsőként futnának be,
tegyenek rá egy lapát gázt, de a vérbeli profi skipper hajthatatlan volt,
semmiféle csábításra nem volt vevő. De miért is lett volna vevő, ha egyenes,
fair versennyel is meg lehet nyerni egy futamot.
Elsőként természetesen így csalás
nélkül is, a négyes hajó futott be, utánuk szorosan a többi három hajóval.
A kikötő rendkívül szerény és
egyszerű volt, de annál nagyobb nyugalmat árasztott magából. Miután partra
szálltunk, hamarosan elkészült a kínai szecsuáni és a 32 fős legénység teljes meghittségben
fogyasztotta el az ebédet. Volt, aki
ebéd után elcsendesedett és rápihent az esti programra, vagy a kikötő stégjén érte
az álom, de olyan is, aki a három perc sétányira lévő, romantikus öbölbe ment
pancsolni. Amikor Rengei Tóni meglátta a türkiz kéken csillogó kristálytiszta kavicsos
tengert, nem bírt ellenállni és belevetette magát az enyhén sós vízbe. A
többiek csak lábat áztattak, vagy kagylókat gyűjtöttek, míg a legtöbben
elkattintottak pár fotót.
Este ¾7-kor pedig Szabó Pista kivételével mindannyian
speed boat-ra, vagyis gyorsított motorcsónakra szálltunk és áthajóztunk Hvar
szigetére. Egy villámgyors városlátogatás és fotósorozat elkészítése után egy
szűk, ámde annál hangulatosabb helyi étteremben fogyasztottuk el az aznapi
vacsoránkat. Pár üveg bor mellett, felköszöntöttük Ákost, az egyes hajó
kapitányát, aki velünk ünnepelte ikszedik születésnapját. A fáradtabbak vacsora
után visszaindultak a hajóikhoz, míg a parti arcok bevetették magukat a hvari
éjszakába. Vagyis csak bevetették volna magukat, ha lett volna parti. Így egy
kupica tequila, gin & tonic után ők is kénytelenek voltak visszatérni a
bázisra. A kettes hajón Irsai Olivér és Sauska mellett az első kör bevárta a
csapat második felét, hogy együtt fejezhessék be a tartalmas napot. A legtovább
bulizni kívánt csapat valamikor reggel 5-6 óra között tért nyugovóra, nem kis
áldozatok árán... :-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése